Gárdonyi Géza Színház
Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép
  • Főoldal
  • A színházról
    • Külső épületfotók
    • Belső épületfotók
    • Műszaki adatok
    • Térkép
  • Műsor
    • Előadások
    • Havi műsor
  • Társulat
    • Színművészek
    • Táncművészek
    • Vendégművészek
    • Rendezők
    • Igazgatóság
    • Örökös tagok
    • Munkatársak
  • Rólunk írták
    • Hírek
    • 29... - retro
    • Hírlap-Zsöllye
    • Kritikák
    • Interjúk
    • Egyéb írások
  • Galériák
    • Képek
    • Videók
  • Jegyvásárlás
    • Internetes jegyvásárlás
    • Jegyárak
    • Bérletárak
  • Kapcsolat
  • Vendégkönyv
  • Havi műsor
  • Alapítvány
  • Internetes jegyvásárlás
Gárdonyi Géza Színház
3300 Eger
Hatvani kapu tér 4.

Központ:
Telefon: 36/510-700
e-mail

Titkárság:
Telefon: 36/510-701
Tel/fax: 36/313-838

e-mail

Szervezőiroda
3300 Eger
Széchenyi u. 5.
Telefon: 36/518-347
Tel/fax: 36/518-348
Nyitva tartás:
H-P:9.00-17.00
(ebédidő 13.00-14.00)
Sz:Zárva
e-mail


Sajtókapcsolat
Pilisy Csenge
Fax: 36/ 313-838
30 /218-3520
e-mail

GG Tánc Eger

3300 Eger
Törvényház út 15.
Telefon: 36/515-333
e-mail

 


 

 
 
 
 
Kritikák
2010. április 18.
Chicago - Gárdonyi Géza Színház

Az egri Gárdonyi Géza Színház már régen rászolgált arra, hogy nemhogy a „szeriőz” darabjaihoz, de még a könnyed, szórakoztató, horribile dictu zenés előadásaihoz is maximális bizalommal közelítsen az ember – szó sincs a rossz értelemben használt népszínházról vagy a kompromisszumkeresés közben karakterüket és értelmüket vesztett bemutatókról. Csizmadia Tibor színháza – egyfelől a fantasztikus érzékkel összeválogatott színész- és rendezőgárdával (csak két apróság: 2008-ban igazolt ide Zsótér Sándor, Máté Gábor pedig régóta állandó vendég) és a profi tánctagozattal, másfelől a karakteres, egyértelmű irányba mutató művészi arculattal – az ország egyik legjobbja. Így aztán fel sem merül, hogy félvállról vennék arrafelé egy musical bemutatóját.

A Csizmadia-féle Chicago bemutatója majd’ egy évvel megelőzte a remek Maya elkészültét, ám havi egy-két alkalommal még mindig el lehet csípni, ráadásul egy pesti (pl. madáchos) produkcióhoz képest nevetséges áron. Noha maga a darab első ránézésre nem tűnik túl összetettnek, 7-8 évvel a musicalt újra világsikerre vivő film után újranézve mégis erősen aktuálisnak – ha nem is újszerűnek – tűnik; az most is, és nyilván az lesz még húsz év múlva is.

És hogy rögtön előre is rohanjak, az előadás után újranézve a hollywoodi, hat Oscarral jutalmazott filmet, azonnal egyértelművé válik, mi is az egri verzió legfőbb erőssége: a nagyon szerethető színészek. Minden egyes figura él, egyénisége és jelleme van, ráadásul ezek érdekes, némiképp meglepő, a legegyszerűbb megoldást elvető jellemek, kezdve Kaszás Gergőnek a Richard Gere-i értelemben cseppet sem vonzó, így aztán azért a bizonyos vonzerőért folyamatosan tudatosan dolgozó ügyvédjével; át Mészáros Mátén, aki végül mindig megfelel annak a képnek, amit a környezete alkot erről a kertésznadrágos mackóról, miközben úgy érezzük, mégis több lenne benne annál, ha egyszer feladná kishitűségét; egészen a lehető legkisebb szerepben is emlékezeteset alakító, a harsányságot karikatúra-szerepében is elkerülő Ötvös Andrásig (ő játssza az első jelenetben megölt szeretőt – bár a színlapon még(?) Bányai Miklós neve szerepel). Járó Zsuzsa Velma Kellyjének egyszerűen súlya van, mind Velma, mind Járó magabiztossága szinte kézzel tapintható. Szabó Emília Roxyja bájos, törékeny, butácska szöszi – sajnos a szöveg nem ad neki lehetőséget arra, hogy eljátssza azt a metamorfózist, ami a legérdekesebb lenne a szerepben, de mind a két végpontot, az elveszett és a reflektorfénybe került lánykát is visszafogottan, nem affektálva, viszont nem is túlzottan magával ragadóan adja.

Mindez nem azt jelenti, hogy a színészeknek kárpótolniuk kellene bármiért is: a látvány tökéletesen rendben van – a teret sok, Matrjoskababa-szerűen zsugorodó, újabb és újabb függönyök mögül előbukkanó revüszínpad-keret uralja, na meg az obligát rácsok –, a jelmezek profik és találóak, a rendezés pedig ötletes, látszik rajta, hogy Csizmadia percről percre vette végig a jeleneteket, és nem tartott semmit magától értetődőnek. Remek Kaszás „hasbeszélése” (mikor Szabó Emíliával bábozva adja Roxy szájába a sajtónyilatkozatot) és a megölt szerető újra meg újra megidézése, és talán kissé túl direkt, de biztos, hogy felettébb mulatságos a magyar elítélt (Hunyák – az idén Jászai-díjat nyert Bozó Andrea) szövegbe toldott monológja, amelyben a „Magyarország, én így szeretlek!”-mottójú országimázs-reklámot mondja fel angol-magyar keveréknyelven.
Barta Dóra koreográfiája pazar, az összhang remek a táncosok és színészek között – igaz, kis csalódással vesszük észre, ha újranézzük a filmet, hogy a legjobb mozdulatokat és megoldásokat egy az egyben ültették át Hollywoodból Egerbe. Ami viszont (kis túlzással és sajnos) egri sajátosság, az a zenei vezetés. Sikerül a Magyarországon olyan ritka mutatvány: még a szextettekben is harmónia uralkodik az itthon jól megszokott fél-kakofónia helyett.

Az ének téren azok nyújtják a legjobb teljesítményt, akiktől a legjobban el is várjuk: Szabó Emília és Járó Zsuzsa hangja fantasztikusan illik egymáshoz, már csak ezekért a duettekért is érdemes meghallgatni az egészet. Általában igaz viszont, hogy – alighanem rendezői koncepció szerint – senki nem engedi ki igazán a hangját: nyilván a feltétlenül a harsányság helyébe állítandó ízlésesség az oka. Mégis, egy hangyányival több elfért volna még abból a harsányságból.

Könnyű, ugyanakkor minőségi, szórakoztató és abszolút komolyan vehető előadás a Chicago – és csak Egerig kell utazni érte. Ez a legkevesebb.
Kovács Bálint
Forrás: Index.hu
2025. június
HKSzCsPSzV
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

 

  • Támogatók
  • Linkek
  • ggszhonlap at gmail dot com
  • Próbatábla
© 2025. Gárdonyi Géza Színház - Theater Online