Gárdonyi Géza Színház
Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép Fejléckép
  • Főoldal
  • A színházról
    • Külső épületfotók
    • Belső épületfotók
    • Műszaki adatok
    • Térkép
  • Műsor
    • Előadások
    • Havi műsor
  • Társulat
    • Színművészek
    • Táncművészek
    • Vendégművészek
    • Rendezők
    • Igazgatóság
    • Örökös tagok
    • Munkatársak
  • Rólunk írták
    • Hírek
    • 29... - retro
    • Hírlap-Zsöllye
    • Kritikák
    • Interjúk
    • Egyéb írások
  • Galériák
    • Képek
    • Videók
  • Jegyvásárlás
    • Internetes jegyvásárlás
    • Jegyárak
    • Bérletárak
  • Kapcsolat
  • Vendégkönyv
  • Havi műsor
  • Alapítvány
  • Internetes jegyvásárlás
Gárdonyi Géza Színház
3300 Eger
Hatvani kapu tér 4.

Központ:
Telefon: 36/510-700
e-mail

Titkárság:
Telefon: 36/510-701
Tel/fax: 36/313-838

e-mail

Szervezőiroda
3300 Eger
Széchenyi u. 5.
Telefon: 36/518-347
Tel/fax: 36/518-348
Nyitva tartás:
H-P:9.00-17.00
(ebédidő 13.00-14.00)
Sz:Zárva
e-mail


Sajtókapcsolat
Pilisy Csenge
Fax: 36/ 313-838
30 /218-3520
e-mail

GG Tánc Eger

3300 Eger
Törvényház út 15.
Telefon: 36/515-333
e-mail

 


 

 
 
 
 
Kritikák
2012. október 13.
Ha boldogtalan, jöjjön...

A Csókos asszony garancia lehet a sikerre, ugyanakkor vékony jég is: csak jól érdemes csinálni.

Ritka dolog, hogy egy színház zenés előadással, mit több, operettel nyissa meg az évadot. Persze, az sem mindennapi, hogy egy teátrumnak telt házakra van szüksége a túléléshez. Nos, Egerre mindkét állítás igaz, így a Gárdonyi Géza Színház 2012/13-as szezonjának első bemutatója, a Csókos asszony című operett lett. Szilágyi László és Zerkovitz Béla először 1926-ban bemutatott műve garancia lehet a sikerre, ugyanakkor vékony jég is: csak jól érdemes csinálni. Persze, ímmel-ámmal is lehet, de akkor minek.
A történet pofonegyszerű. Pünkösdi Kató (Kascsák Dóra) színinövendék. Van neki sikere, szerető családja, barátai, meg vőlegénye is. Utóbbi, Dorozsmay Pista (Ozsgyáni Mihály) azonban link alak, dorbézolás közben zálogba adja a jegygyűrűket, s megszökik a felelősség és a leendő feleség elől. Kató dacos dühében igent mond a nála jóval korosabb s gazdagabb Tarpataky báró (Kelemen Csaba) ajánlatára, és a Bajza utca sarki palotába költözik. Ott aztán pezsgő és kaviár várja, de boldogság annál kevesebb. E dráma, ember- vagy társadalomkritika kevés hangsúlyt kap Egerben, a lényeg itt inkább a civódáson és a szerelmesek végső egymásra találásán van. No, meg a komédián, abban ugyanis jóval erősebb az előadás. Igaz, az alapanyag kimeríthetetlenül kínálja a poénokat, de ezeket most sikerül tovább vinni, kijátszani.
Szívós Győző nevelőanyja, Horvtáh Ferenc kimért inasa vagy Dér Gabriella korántsem visszafogott dívája segítik a mulattatást amelynek igazi aduja mégis a Rácz János által megformált Kubanek nevű hentes. S ehhez jön még a két henteslegény (Endrédy Gábor és Balogh András), valamint a tizenkétszeres özvegy Hunyadiné (Zám Andrea), akik a fent említett virsligyáros poénhalmazát erősítik, de felejthetetlen Tóth Levente rendőrének negyedórája is, amikor egy szó nélkül rezzenéstelenül bárgyú arccal bámul előre. Mondom: erősebb a móka a szerelemnél.
A primadonna és a bonviván kevésbé érdekesek, ha a nézőtér egy harsány röhögés után próbál épp’ levegőt venni. A főszereplőknél kedvesebbek a néző számára az egyszerű halandók, így a Rica-Maca és Ibolya Ede páros, akiket ezúttal Egerben Nánási Ágnes és Lisztóczki Péter játszik. Az ő boldogságkeresésük izgalmasabb, mint Katóé vagy Pistáé, emberibbek, esendőbbek e szerelmes történetben.
A Moravetz Levente rendezte előadás kimondottan szórakoztatni akar, s ehhez egyenesen a fővárosból kapott kölcsön díszletet. A dalok jól szólnak, s még jól is mutatnak. Szerepe van ebben a tánctagozat művészeinek is, akik meg-megjelenve teszik teljessé a képet. Kár, hogy a tapssal nem honorálhatja a közönség a munkájukat, az előadás végén ugyanis már nem találkozunk velük. A kezdéskor elindított bakelitlemez a régi korok muzsikájával invitál időutazásra, ám a gramofon ott marad az előadás végéig, céltalanul.
Ennél sokkal izgalmasabb a szereplők bemutatása, s a nyitókép, több ilyen megoldással, színesebb lett volna a produkció. A célját azonban természetesen eléri: három felvonásnyi mesét, zenét, vidámságot kínálva az arra éhes publikumnak, akik tenyerük ütemes összecsapása mellett a „bravó” és a „hurrá” szavakat is gyakran emlegetik.

A Hírlap tapsa Rácz Jánosé
Vitathatatlanul lubickol Kubanek Tóbiás hentes szerepében Rácz János. A színész többször bizonyította már kiváló humorát, amelyet ezúttal remekül segít, hogy a német akcentusból számos poén származhat, melyek zömét valószínűleg ő maga találta ki. Persze, ettől sokkal több van e sváb figurában, aki szereti szemmel tartani szeretteit és az árakat. A kastélyban pedig képes egyedül kitöltetni a színpadot, pusztán azzal, hogy le szeretne ülni. Egy pillanatig sem billen el mérlege a túlzás felé, jóllehet a helyzet kínálná, de nem téveszt ütemet. A nyílt színi taps mindenképpen kijár neki. Többször is.
Pócsik Attila
Forrás: Heves Megyei Hírlap
2025. június
HKSzCsPSzV
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

 

  • Támogatók
  • Linkek
  • ggszhonlap at gmail dot com
  • Próbatábla
© 2025. Gárdonyi Géza Színház - Theater Online