Liliom: | Nagyidai Gergő |
Juli: | Szász Gabriella |
Mari: | Wessely Zsófia Anna |
Ficsur: | Tokai Andrea |
Hugó: | Csata Zsolt |
Linzmann: | Bakota Árpád |
Fogalmazó: | Bakota Árpád |
Muskátné: | Majzik Edit |
Lujza: | Szép Evelin |
Hollunderné: | Varga Klári |
A Hollunder fiú: | Kukovecz Ákos e.h. |
Hózlinger, Liliom riválisa: | Kránicz Richárd |
Rendőr I.: | Kránicz Richárd |
Rendőr II.: | Vranyecz Artúr |
Orvos: | Pál Hunor |
Rendező: | Szabó K. István |
Díszlettervező: | Horesnyi Balázs |
Jelmeztervező: | Rátkai Erzsébet |
Dramaturg: | Lőkös Ildikó |
Zene: | Cári Tibor |
Koreográfus: | Katona Gábor |
Zenész: | Balázs Bécsi Eszter Komlódy Márk Pálóczi Bence |
Súgó: | Kató Anikó |
Ügyelő: | Császár Mónika |
Rendezőasszisztens: | Sóvágó Csaba |
Bemutató: | 2025. 02. 28. Csokonai Fórum, Latinovits Zoltán Terem |
A népszínmű több mint fél évszázada tartó egyeduralma idején, 1909-ben merész tett volt a szerző, Molnár Ferenc részéről városi szegényt, ráadásul egy minden idealizálástól mentes semmirekellőt választani főhőséül. Az, hogy Molnár mennyire önmagát és a Vészi
Margittal való kapcsolatának, majd házasságának kálváriáját írja meg a tisztességes cselédlányt, Julikát elcsábító, léhűtő, a pénzszerzés érdekében a testi erőszaktól sem visszarettenő Liliom alakjában, az irodalomtörténészek körében ma is vita tárgya. A színpadon – Szabó K. István színpadán – azonban nem ez a kérdés lesz hangsúlyos, hanem a mű morális mondanivalója: a megbocsátás képessége, lehetősége vagy épp képtelensége, a bűn örökkön örökké érvényessége. A vád és a vezeklés elválaszthatatlanul egy térbe és időbe sűrített interaktivitása látomásszerűen erősíti fel hősünk kálváriáját.