2015. szeptember 23.
Ma kezdődik az Országos Táncfesztivál Egerben
Negyedik alkalommal rendez Stúdiószínházi Táncfesztivált a GGTánc Eger. A Gárdonyi Géza Színház tánctagozata szeptember 23 és 27 között hívja a táncművészet képviselőit.
-A programsorozattal évről-évre házhoz szeretnénk vinni az észak-kelet-magyarországi régió táncszerető közönsége számára az első sorban hazai - táncpaletta aktuális alkotásait - fogalmazza meg a fesztivál célját Topolánszky Tamás, a GGTánc vezetője. Szeretnénk a táncot kedvelő közönség igényeit minél szélesebb körben kielégíteni, a táncművészetet egyre inkább ismertté és kedveltté tenni, különös tekintettel ifjúsági közönségünkre. Fontosnak tartom, hogy megismerjék a tánc nyelvét, közösségteremtő erejét, a mozdulatokkal történő kifejezés varázsát. Fesztiválunk ezt hivatott képviselni- mondja a koreográfus.
Az idei találkozót Frenák Pál társulata nyitja meg. 19.30-tól legújabb előadásuk, a Birdie a bennünk és körülöttünk emelt falakról és határokról és azok túllépéséről szól - legyenek ezek pszichológiai, történelmi, szociális vagy fizikai határok.
Frenák Pál ez alkalommal is nemzetközi csapattal dolgozik, kubai, francia és magyar táncművészek lépnek színpadra együtt és természetesen az előadás hangkulisszája is nemzetközi együttműködésben születik. A társulatra jellemző intenzív, magával ragadó elektroakusztikus zenei világa most gyönyörű klasszikus zenei etűdökkel ellenpontozódik.
„A Birdie nekem több mint két szabadságról és bezártságról szóló film vagy egy regény élménye. – mondta a koreográfus egy korábbi interjújában, ahol a díszletről is beszélt:
„Egyszerre zárt és nyitott, azt az érzetet kelti, mint egy kalitka, ami látszólag szabad, de a madarak mégsem tudnak elrepülni belőle. Érdekes módon a bezárva tartott madarakkal gyakran előfordul az, hogy amikor szabadon engedik őket, azok mégis maguktól visszarepülnek a ketrecbe, vagyis a saját börtönükbe. Egy kicsit ez is benne van a koreográfiában” – fogalmazott Frenák Pál.
A fesztiválon fellép még csütörtökön a PR-Evolution Dance Company; 11 órától a Lúdanyó meséi című interaktív mese előadással, ezen a napon 19.30-kor a Miskolci Balett: Férfiak, nők, Fellini, valamint ezután a Tünet Együttes: Közhely című koreográfia látható, ami sodró színpadi mixként a találkozásokról, a rigolyákról, az előítéletekről szól. Pénteken 11 órától az Inversedance: Vackor címmel Kormos István egyik legkedveltebb meséjét dolgozza föl. Másik, felnőtteknek szánt előadásuk 19.30-tól az After the choice (Verdi miniatures) Zachár Lóránd darabja, amelyben Giuseppe Verdi világhírű művének, az Aida című operának megindító dallamaira a hősnő három arcát külön jeleníti meg.
Az idei találkozót Frenák Pál társulata nyitja meg. 19.30-tól legújabb előadásuk, a Birdie a bennünk és körülöttünk emelt falakról és határokról és azok túllépéséről szól - legyenek ezek pszichológiai, történelmi, szociális vagy fizikai határok.
Frenák Pál ez alkalommal is nemzetközi csapattal dolgozik, kubai, francia és magyar táncművészek lépnek színpadra együtt és természetesen az előadás hangkulisszája is nemzetközi együttműködésben születik. A társulatra jellemző intenzív, magával ragadó elektroakusztikus zenei világa most gyönyörű klasszikus zenei etűdökkel ellenpontozódik.
„A Birdie nekem több mint két szabadságról és bezártságról szóló film vagy egy regény élménye. – mondta a koreográfus egy korábbi interjújában, ahol a díszletről is beszélt:
„Egyszerre zárt és nyitott, azt az érzetet kelti, mint egy kalitka, ami látszólag szabad, de a madarak mégsem tudnak elrepülni belőle. Érdekes módon a bezárva tartott madarakkal gyakran előfordul az, hogy amikor szabadon engedik őket, azok mégis maguktól visszarepülnek a ketrecbe, vagyis a saját börtönükbe. Egy kicsit ez is benne van a koreográfiában” – fogalmazott Frenák Pál.
A fesztiválon fellép még csütörtökön a PR-Evolution Dance Company; 11 órától a Lúdanyó meséi című interaktív mese előadással, ezen a napon 19.30-kor a Miskolci Balett: Férfiak, nők, Fellini, valamint ezután a Tünet Együttes: Közhely című koreográfia látható, ami sodró színpadi mixként a találkozásokról, a rigolyákról, az előítéletekről szól. Pénteken 11 órától az Inversedance: Vackor címmel Kormos István egyik legkedveltebb meséjét dolgozza föl. Másik, felnőtteknek szánt előadásuk 19.30-tól az After the choice (Verdi miniatures) Zachár Lóránd darabja, amelyben Giuseppe Verdi világhírű művének, az Aida című operának megindító dallamaira a hősnő három arcát külön jeleníti meg.