2005. április 28.
Egri előadások Budapesten
Az Egri Gárdonyi Géza Színház Szophoklesz: Oidipusz című drámájával és Moliere: Tudós nők című vígjátékával vendégszerepel a Vidéki Színházak Találkozóján.
Két előadással is szerepelt az idei Vidéki Színházak Találkozóján Egri Gárdonyi Géza Színház április 23-án Szophoklesz: Oidipusz című drámáját Béres Attila rendezésében, Görög László és Pap Vera főszereplésével a Merlin Színházban adta elő, Moliere: Tudós nők című vígjátékát Radoslav Milenkovic vitte színre, amely a Tháliában látható. A budapesti közönség az április 11-től 14 napon át tartó találkozón válthat jegyet az előadásokra. 18 vidéki színház huszonkilenc darabot mutat be, négy helyszínen.
Oidipusz
A darab az önmegismerés tragédiája, egy ember nagyívű bukása az általa nem ismert tények szorításában – vallja a rendező, Béres Attila. Oidipusz (is) úgy véli, értelmével uralkodhat a valóságon; szenvedélyes nyomozása az értelem szenvedélye. Azonban amíg azt keresi, hogy mi a rossz okozója a körülötte lévő világban, egyre inkább önmaga mélységeibe pillant és rájön, hogy azt, amit keres, mindvégig magában hordozta. Oidipusz életének kiemelt pillanata ez a megértés, és ez a pillanat mindannyiunk életében bekövetkezik. Az út innen már csak befelé, a teljes bezárkózás felé vezethet.
Tudós nők
A Tudós nők, mint megannyi Moliére komédia, egyben tragédia is. Szereplői tudálékossága, okoskodása ugyanis nem más, mint csupán az élethez való jog igazolására tett kétségbeesett kísérlet. Egy család, ahol a férfiak az elviselhetetlen matriarcha elnyomása alatt tengődnek, ahol az egyik gyerek élete szerelmét veszíti el, ahol a nagybácsi magányában irányítani próbálja az eseményeket: nem is lehet más a történet középpontja, mint egy nyomorultul tehetségtelen ökör, aki önmaga képzelt szépségével brillíroz az újdonságra és férfiemberre kiéhezett nők előtt. Mindez nemcsak színház, közel háromszáz évnyi távolságból, hanem nagyon is valóság Radoslav Milenkovics rendezésében.
Oidipusz
A darab az önmegismerés tragédiája, egy ember nagyívű bukása az általa nem ismert tények szorításában – vallja a rendező, Béres Attila. Oidipusz (is) úgy véli, értelmével uralkodhat a valóságon; szenvedélyes nyomozása az értelem szenvedélye. Azonban amíg azt keresi, hogy mi a rossz okozója a körülötte lévő világban, egyre inkább önmaga mélységeibe pillant és rájön, hogy azt, amit keres, mindvégig magában hordozta. Oidipusz életének kiemelt pillanata ez a megértés, és ez a pillanat mindannyiunk életében bekövetkezik. Az út innen már csak befelé, a teljes bezárkózás felé vezethet.
Tudós nők
A Tudós nők, mint megannyi Moliére komédia, egyben tragédia is. Szereplői tudálékossága, okoskodása ugyanis nem más, mint csupán az élethez való jog igazolására tett kétségbeesett kísérlet. Egy család, ahol a férfiak az elviselhetetlen matriarcha elnyomása alatt tengődnek, ahol az egyik gyerek élete szerelmét veszíti el, ahol a nagybácsi magányában irányítani próbálja az eseményeket: nem is lehet más a történet középpontja, mint egy nyomorultul tehetségtelen ökör, aki önmaga képzelt szépségével brillíroz az újdonságra és férfiemberre kiéhezett nők előtt. Mindez nemcsak színház, közel háromszáz évnyi távolságból, hanem nagyon is valóság Radoslav Milenkovics rendezésében.