2011. december 16.
Bemutató a stúdiószínpadon Madáchról
Egressy Zoltán: Vesztett éden című drámáját mutatja be társulatunk a stúdiószínpadon december 16-án. A rendező, Beke Sándor pályájának elmúlt 40 évében mindig is magában hordozta a szándékot, hogy jelentős embereket, kiemelkedő egyéniségeket mutasson be a közönségnek.
– Madáchnak gyönyörű, szerelmes élete volt, noha eltitkolta, letagadta kapcsolatait. A drámából megismerhetjük Fráter Erzsébetet, aki azért is fontos, mert a szerző Az ember tragédiájának több színében is az ő személyiségéből merítette Éva karakterét – mondja a rendező.
A stúdiószínpad pedig intimitásával, közelségével igazán alkalmas az érzelmek bemutatására, hiszen minden mozdulat a színészé kell, hogy legyen, belőle kell, hogy fakadjon. Beke Sándor vallja: a stúdió a felnagyított kis igazságok színpada. – A közeli igazság jobban meggyőzi a befogadót, mint a nagyszínpadi. Változott a nézők látásmódja, egyre inkább előtérbe kerülnek a „filmes igazságok” a színpadon – mondja. Általában nagy íróinknak csak életrajzi adatait tanítják az iskolában, de nekem meggyőződésem, hogy őket a szerelmeiken, a legszemélyesebb történeteiket keresztül ismerhetjük meg alaposabban. Ady megérdemelte volna, hogy készítsenek Lédáról és róla egy filmet. De én Móricz Zsigmondról is készítettem volna filmsorozatot. Madách Imrét, Fráter Erzsébetet Egressy Zoltán művén keresztül ismerhetjük meg, bár Erzsébetről már regény is született. Bizonyos vagyok abban, hogy ha életpályájukat megismerjük, sokkal inkább megjegyezzük az arra érdemes íróink életművét.
A stúdiószínpad pedig intimitásával, közelségével igazán alkalmas az érzelmek bemutatására, hiszen minden mozdulat a színészé kell, hogy legyen, belőle kell, hogy fakadjon. Beke Sándor vallja: a stúdió a felnagyított kis igazságok színpada. – A közeli igazság jobban meggyőzi a befogadót, mint a nagyszínpadi. Változott a nézők látásmódja, egyre inkább előtérbe kerülnek a „filmes igazságok” a színpadon – mondja. Általában nagy íróinknak csak életrajzi adatait tanítják az iskolában, de nekem meggyőződésem, hogy őket a szerelmeiken, a legszemélyesebb történeteiket keresztül ismerhetjük meg alaposabban. Ady megérdemelte volna, hogy készítsenek Lédáról és róla egy filmet. De én Móricz Zsigmondról is készítettem volna filmsorozatot. Madách Imrét, Fráter Erzsébetet Egressy Zoltán művén keresztül ismerhetjük meg, bár Erzsébetről már regény is született. Bizonyos vagyok abban, hogy ha életpályájukat megismerjük, sokkal inkább megjegyezzük az arra érdemes íróink életművét.
pcs