2012. január 12.
Blaskó Balázs: a szájpropagandát nem lehet elnémítani
Az egri színház helyzetéről
A Heves megyei önkormányzattól Eger városa vette át a Harlekin Bábszínház és a Gárdonyi Géza Színház fenntartását. Utóbbi igazgatója, Blaskó Balázs úgy nyilatkozott a Magyar Nemzetnek, biztosított az évad befejezése az egri teátrumban. Interjújában a színház programjáról is szót ejtett.
"A maradiaknak modern, az újítóknak konzervatív, mégsem hátraarc az ön által meghirdetett, száznyolcvan fokos fordulat - legalábbis ezt írta a Heves Megyei Hírlap az évad nyitánya, a Káin és Ábel bemutatója után. Akkor hogyan lehet értelmezni egy ekkora fordulatot?" - vetette fel a lap újságírója. Erre Blaskó Balázs azt felelte, a száznyolcvan fokos fordulattal a közelmúlt színházi tendenciáitól való elfordulást kívánta jelezni. "Szerintem és sokak szerint a hátraarc ilyeténképpen előremenetel. Azt a fajta szeretetet, ami a közönségtől most árad felénk, régóta nem tapasztaltam. Huszonnegyedik éve vagyok Egerben, a rendszeresen színházba járókkal már arcról ismerjük egymást. Az utóbbi évadokban óvatossá váltak nézőink: a négy-öt házaspárból álló baráti körök kialakították azt a szokást, hogy előőrsöt küldenek egy-egy bemutatóra. Most az előőrsök odajönnek hozzám: jó szívvel ajánljuk az előadást, mondják, és legközelebb újra eljönnek, már a többiekkel" - tette hozzá az igazgató."A nézők a szemüknek hisznek, hirdetik a színház újjászületését, a szájpropagandát pedig nem lehet elnémítani" - fogalmazott Blaskó Balázs, aki elmondta a nézők nagyra értékelik az új táncelőadásokat, és a "korábbiakban előfordult, hogy a táncosok olajoshordók között, olykor bokáig érő vízben, volt, hogy gázálarcban kényszerültek, néha nem is zenére, hanem zörejekre táncolni - ami egy idő után a közönségnek kicsit már sok lehetett". "Elsősorban nem a kellékek használatával van gond, hanem sok előadás neutrális, nihilista kisugárzásával - és amikor már mindegyik ilyen, s nincs alternatíva, a néző távol marad" - magyarázta az igazgató.
A színház programadó, első bemutatójáról is beszélt melyet ő rendezett. "A Káin és Ábel modern formanyelven klasszikus értékeket közvetít. Társadalmi, párkapcsolati, egzisztenciális kérdéseket egyaránt feszeget, a színháznak pedig az is feladata, hogy a nézők motivációt kapjanak mentális, társadalmi feszültségeik feloldására. Nem az avíttságot, a múltba révedést hirdettem meg, hanem egy másfajta szemléletet, színházfelfogást a puszta kiúttalanság felmutatásával szemben. A problémák, a kételyek mellett szeretnénk rávilágítani arra is, hogy van lehetőségünk a változtatásra, van értelme a mindennapok újrakezdésének, csatáink megharcolásának" - közölte Blaskó Balázs, aki elárulta, az évad befejezése garantált.
"A minisztérium támogatását előadásokra költhetjük, míg a társaságiadó- támogatásokból 25 millió forintot fogadtunk be. Most is folyik egyeztetés arról, hogy az állam garantálja-e a múlt évben még megyei, most már városi fenntartású színházak adósságának rendezését. Remélünk" - összegzett az igazgató.
A színház programadó, első bemutatójáról is beszélt melyet ő rendezett. "A Káin és Ábel modern formanyelven klasszikus értékeket közvetít. Társadalmi, párkapcsolati, egzisztenciális kérdéseket egyaránt feszeget, a színháznak pedig az is feladata, hogy a nézők motivációt kapjanak mentális, társadalmi feszültségeik feloldására. Nem az avíttságot, a múltba révedést hirdettem meg, hanem egy másfajta szemléletet, színházfelfogást a puszta kiúttalanság felmutatásával szemben. A problémák, a kételyek mellett szeretnénk rávilágítani arra is, hogy van lehetőségünk a változtatásra, van értelme a mindennapok újrakezdésének, csatáink megharcolásának" - közölte Blaskó Balázs, aki elárulta, az évad befejezése garantált.
"A minisztérium támogatását előadásokra költhetjük, míg a társaságiadó- támogatásokból 25 millió forintot fogadtunk be. Most is folyik egyeztetés arról, hogy az állam garantálja-e a múlt évben még megyei, most már városi fenntartású színházak adósságának rendezését. Remélünk" - összegzett az igazgató.
Forrás: Magyar Nemzet