2010. február 10.
Ön alázó
„Nesze hülye paraszt itt egy sor, mondjad velem és jól szórakozol.” – Sicratman
Hú, hát ez nagyon erős volt! A Hírlap Színház Máté Gábor moderálásával már eddig is a legizgalmasabb produkciója volt Csizmadia Tibor teátrumának, de a mostani előadás jóval ütősebbre sikerült, mint az elvárható lett volna egy egyszeri alkalomra összeállított szórakoztató produkciótól.
A Csapat általában egy hírlapi hír apropóján üt össze egy kicsit kabarés, kicsit szitkomos esetleg enyhén drámai produkciót. Most azonban más történt. Az alaphír egy ifjú pároknak szóló verseny, esküvői fotó beküldéssel életük legszebb napjáról. A fődíj a híres Fenyő Iván volt osztálytársa, Bakfark Máté (Mészáros Máté), a nevezetes lantművész és hasi-tasi-színész maga, plusz a Kocsonya fesztiválon való részvétel és egy Hírlap előfizetés. Esetleg Fenyő Iván eljövetele a döntőre.
Innentől kezdve az előadás hihetetlen drámába váltott. Dráma az értékek válságáról, a hazug, aljas és embertelen média-világról, a gagyi esztétikájáról. Persze mindez okos módon az egyén, a pár oldaláról megközelítve.
A kitörési vágyról szólt ma a Hírlap Színház. Szerencsétlen párok kétségbeesett kísérletéről, hogy egy nagy közös hazugság által kitörjenek saját kis hazug életükből. Az „öt perc hírnév” megváltást ígérő szemfényvesztéséről. A hasi-tasi-színész vágyáról, hogy legalább huszonötezret kapjon, mert részleteket kell fizetnie, de csak egy zsűriséggel ékesített újra vésett sakk plakettet adnak neki, meg egy egyéves Hírlap előfizetést. Ezért megalázva, meztelenül kell lantoznia. Persze, hogy győztesnek inkább egy azonnali örömre váltható útszéli kurvát választ a Kocsonya fesztiválra maga mellé.
A régóta semmilyen értéket nem képviselő-közvetítő újság néphülyítő, vagy önfelmentően a hülye nép alantas ösztöneit kiszolgáló praktikáiról szólt ez az este. A nagy rászedésről, ahol az átverők maguk is többszörösen átvertek. A médiavilág hamisságáról, az álértékek álversenyének leleplezéséről, tematizált mindennapjainkról szólt a Színház. Cipolla elszabadult a színpadról. Beszabadult a Színházba, uralja a médiát, a családokat. Márió hajdan áldozat volt, mára azonban hipnotizálva maga is ragályként terjeszti a manipulálás divatját.
A súlyos mondanivalót olyan szívfacsaró színészi alakítások közvetítették, mint Bozó Andrea és Vajda Milán duettje, amelyben a férj, mint a média áldozata maga is feláldozza feleségét. A Fekete Györgyi és Kaszás Gergő páros ahol az ura nem tudta visszatartani nejét, hogy részt vegyen az önalázó versengésben. A Szvorényi utcai fiuk (Ötvös András, Schruff Milán, Vajda Milán) rap száma, ahol nem tudjuk, hogy sírjunk-e, vagy nevessünk. Görög László, mint a dolgokat látszólag nagy hatalommal mozgató, ám a valóságban ügye-fogyott középszerű főszerkesztő figurája.
Ezen az estén Vajda Milán alakítása mellett kimagasló volt Bozó Andrea, Fekete Györgyi, Görög László, Járó Zsuzsa, Kaszás Gergő, Mészáros Máté, Mészáros Sára, Schruff Milán, Ötvös András játéka. Szóval mindenki. Fenyő Iván persze nem jött el.
Innentől kezdve az előadás hihetetlen drámába váltott. Dráma az értékek válságáról, a hazug, aljas és embertelen média-világról, a gagyi esztétikájáról. Persze mindez okos módon az egyén, a pár oldaláról megközelítve.
A kitörési vágyról szólt ma a Hírlap Színház. Szerencsétlen párok kétségbeesett kísérletéről, hogy egy nagy közös hazugság által kitörjenek saját kis hazug életükből. Az „öt perc hírnév” megváltást ígérő szemfényvesztéséről. A hasi-tasi-színész vágyáról, hogy legalább huszonötezret kapjon, mert részleteket kell fizetnie, de csak egy zsűriséggel ékesített újra vésett sakk plakettet adnak neki, meg egy egyéves Hírlap előfizetést. Ezért megalázva, meztelenül kell lantoznia. Persze, hogy győztesnek inkább egy azonnali örömre váltható útszéli kurvát választ a Kocsonya fesztiválra maga mellé.
A régóta semmilyen értéket nem képviselő-közvetítő újság néphülyítő, vagy önfelmentően a hülye nép alantas ösztöneit kiszolgáló praktikáiról szólt ez az este. A nagy rászedésről, ahol az átverők maguk is többszörösen átvertek. A médiavilág hamisságáról, az álértékek álversenyének leleplezéséről, tematizált mindennapjainkról szólt a Színház. Cipolla elszabadult a színpadról. Beszabadult a Színházba, uralja a médiát, a családokat. Márió hajdan áldozat volt, mára azonban hipnotizálva maga is ragályként terjeszti a manipulálás divatját.
A súlyos mondanivalót olyan szívfacsaró színészi alakítások közvetítették, mint Bozó Andrea és Vajda Milán duettje, amelyben a férj, mint a média áldozata maga is feláldozza feleségét. A Fekete Györgyi és Kaszás Gergő páros ahol az ura nem tudta visszatartani nejét, hogy részt vegyen az önalázó versengésben. A Szvorényi utcai fiuk (Ötvös András, Schruff Milán, Vajda Milán) rap száma, ahol nem tudjuk, hogy sírjunk-e, vagy nevessünk. Görög László, mint a dolgokat látszólag nagy hatalommal mozgató, ám a valóságban ügye-fogyott középszerű főszerkesztő figurája.
Ezen az estén Vajda Milán alakítása mellett kimagasló volt Bozó Andrea, Fekete Györgyi, Görög László, Járó Zsuzsa, Kaszás Gergő, Mészáros Máté, Mészáros Sára, Schruff Milán, Ötvös András játéka. Szóval mindenki. Fenyő Iván persze nem jött el.
Weil Zoltán
Forrás: egriszin.hu