Az egri Gárdonyi Géza Színház november 5-én mutatta be Csiky Gergely, Prolik (Ingyenélők) című tragikomédiáját, Máté Gábor rendezésében. A könnyű párhuzamok helyett a groteszk tragikum ördöge munkálkodik a színpadon.
|
Máté Gábor legújabb rendezésével, mint Egerben általában, a társadalomról beszél. A Prolik (Ingyenélők) műfaját a színlapon tragikomédiának nevezi, de az előadást tragédiaként rendezte meg: a dráma egyetlen poénja sem halványítja el Máté (át)értelmezésének sötétségét.
|
A hittől távoli, és a hitben fogant egymást nem fedő elgondolásai, a létező szerelem végletei. Bujdos Attila írása A selyemcipő című előadásról.
|
Egy tiszteletre méltó vállalkozás tisztes eredményt hozott Egerben. Paul Claudel (1868–1955) legtöbbre tartott, de Magyarországon sosem játszott darabját vitte színre Zsótér Sándor. A társulat megbirkózott a gigantikus feladattal. Kérdés, hogy az egri nézőknek hogyan sikerül ugyanez.
|
Paul Claudel négy nap eseményeibe végtelenített drámája a hitről és Zsótér Sándor rózsafüzéreinek találkozása az egri színpadon.
|
La Fontaine meséit színpadra vinni hálás feladat, hiszen a francia szerző alakjait óvodás koruk óta ismerik a gyermekek, a felnőttek pedig még biztosan ma is emlékeznek rá. A Barta Dóra rendezte Állatmesékben erre bátran építhetett (volna) a Gárdonyi Géza Színház tánccsapata, hiszen a tánc egri művészei kiválóan „táncolták ki” a nézők szájából a sajtot.
|