Nagyon színésznő akart lenni, mert úgy beleszeretett ebbe a nyavalyás dologba, hogy el sem lehetett tántorítani. S bár érettségi után nem vették föl a színművészetire – sőt ő sem vette volna föl magát –, amikor kellékest kerestek a kecskeméti színházba, már ott is termett.
|
A tiszta beszédű Nagy Sárkány, a két oldal politikusai, láncra vert Hófehércke mint bányarém - színház rólunk.
|
A mobiltelefonok – vagy legalábbis az általuk keltett hanghatások – manapság kihagyhatatlan elemei a színházi előadásoknak. Természetesen legtöbbször nem a rendezés vagy a dramaturgia tudatos elemiként jelennek meg. Jelen esetben inkább a fontos emberek – napjainkban valamiért már mindenki az – bekapcsolva felejtett mobiljaira gondolok, amelyek megzavarják előadásról előadásra a színészek munkáját. Ez utóbbit is, és az elmúlt években, évtizedben elterjedt mobilhasználat szinte mindenféle, társadalomra és egyénre gyakorolt hatását dolgozza fel az egri Gárdonyi Géza Színház társulata a Csörgess meg! című mobil revüben, Máté Gábor rendezésében.
|
Azt mondta a minap egy egri gimnázium tanára a gyerekeknek, hogy aki színházba szeretne menni, annak az egri teátrumot nem ajánlja, mert ott – így mondta –, még folyik az útkeresés. A kitűnő egri tanárember láthatóan már megtalálta az ő útját, mint forgalmi rendőr, az egri társulat, hála Tháliának meg még keresi azt. Merthogy ez a dolga a művészetnek. Utat keresni, egyben utunkról beszámolni, mintegy görbe útinaplót tartva elénk úti és útszéli élményeinkből. Az egriek erre vállalkoztak, fergeteges sikerrel.
|
"Mobil revü színészekre és telefonokra" - a közhelyességtől kezdve a túlzottan súlytalan hülyéskedésig megannyi csapdát kínál az egri Gárdonyi Géza Színház új bemutatójának műfajmeghatározása; Máté Gábor rendező és a remek társulat viszont már-már garancia ezek elkerülésére. Az egymással szemben álló papírformák közül szerencsére az utóbbi érvényesül.
|
A Babahajó c. előadással érkeztek és robbantottak a szerbek
|