A sötétben világító cigány kifejlesztésén dolgozik egy Heves megyei falu világosban sötétlő képviselőtestülete. Ehhez a világhírű orvos, dr. Ház tudására van csupán szükségük, meg némi magyar petesejtre. A világító cigány azért jó, mert a polgárőrök éjszaka könnyebben észreveszik.
|
Nagyot szólt az utolsó Hírlap Színház. És nem csak a darabban eldördült lövés miatt.
|
Radoslav Milenkovič szerb rendező mindent tud az emberi lélekről, nőkről és férfiakról, mindemellett nagyon ismeri az egri társulatot.
|
Nagylétszámú tánckar, gigaszínpad, óriási lépcsők, fényűző pompa és Andy Warhol rojtosra idézett, tizenöt perc hírnévről szóló mondata jutnak eszünkbe elsőre a Chicago című musicalről. Maurine Dallas Watkins 1926-os, valós események alapján készült munkájából John Kander, Bob Fosse és Fred Ebb varázsolt musicalszatírát a hetvenes évek közepén. Csizmadia Tibor színpadán a tánckar nem olyan népes, a színpad mérsékelt terű, a zene konzerv (kár), de a kicsit sárgább ezúttal nem jár együtt a kicsit savanyúbbal: az egri társulat az eredeti mű szelleméhez hűen nagyon is mai, nagyon is magyar szatírát kanyarít a színpadra: a Broadway formáinak autentikus és pontos érzékű felhasználásával egy vérbeli anti-Broadway-darab készült.
|
Chicago van Egerben. Neccharisnya, míder, buja illatok és fények, zene és tánc, coltok durranása, bűnök és büntetések. Még jó, hogy ez csak egy amerikai musical.
|
A Chicago-t a Broadway dolcsiszemű mágnásai, tizenhárom éve, 1996-ban melegítették fel újra, hogy csengessen egy kicsit a kassza, ha már 1975-ben is megtette. A Broadway kasszája meg olyan, hogy csenget, méghozzá tavaly novemberben ötezredik alkalommal, ami rekord a felújított darabok esetén. Igaz, ehhez O.J Simpsonnak ki kellett csinálnia a feleségét, és remek ügyvédekkel megúszni. A Chicago aktuálisabbá vált, mint keletkezésekor. A nagymenők mindent megúsznak, ha meg nem vagy nagymenő, akkor válj azzá és megúszod. Öt perc hírnév még a gyilkosnak is jár. Ennyi a Chicago vékonyka története. A New York-i előadás sikerét az is okozhatta, hogy a korábbi Vaudeville musical helyett, egy koncertszerűre átdolgozott változattal, a Chicago: A musical-el álltak elő, díszlettelenül, minimál jelmezben. A kritikusok megőrültek a darabért. A minap félház ült a karzaton, ami sejteti, hogy Roxie Hart sztorija hamarosan ad acta kerül.
|