Sikeres fővárosi bemutatkozás
Sikerrel szerepelt az egri tánctagozat Budapesten, a Nemzeti Táncszínház színpadán. Az esten hét állami és önkormányzati fenntartású intézmény, táncegyüttes vállalt fellépést, hogy felhívja a figyelmet a hazai táncművészet problémáira, égető finanszírozási kérdéseire. Topolánszky Tamás elmondta: "Jól sikerült az előadás és a gála is, komoly stáció volt a megyeszékhelyi csapat számára a fővárosi bemutatkozás." A tagozatvezető hozzátette: "A napokban már elkezdődtek a Moulin Rouge című táncjáték próbái, a március 22-i premieren több vendéggel is találkozhat a publikum, így Bárány Péter végzős főiskolai hallgatóval és az Eszterházy Károly Főiskola Gyakorlóiskola – alapfokú művészetoktatási intézmény – modern tánccsoportjának növendékeivel". Eközben természetesen továbbra is játszanak a színház előadásaiban, így a Muzsika hangjában és az Óz, a nagy varázslóban. Legközelebb február 19-én 15 órától láthatja GGTánc Eger önálló produkcióját a közönség, a Hamupipőke című előadást, melyet Jenna Jalonen koreográfus készített.
Régi kor, modern eszközökkel
Készül a Gárdonyi Géza Színház idei évadának egyik legnagyobb vállalkozása, Shaw Szent Johanna című szatírikus tragédiája Blaskó Balázs rendezésében. A színpadi játékkal párhuzamosan a jelmezeken és a díszleten is dolgoznak a műhelyekben. Pilinyi Márta jelmezeit most is a tőle megszokott fantázia és színgazdagság jellemzi.
– A díszlet nagyvonalú, így a ruhák sem követhetnek viselettörténeti könyvet – fogalmaz.
– Fontos, hogy a karakterek kifejezők legyenek, elkülönüljenek a franciák, az angolok. Bár ez az orleani szűz története, mondatai a mához szólnak. Ezt tartottam szem előtt a tervezésnél, ezért szinte ma is hordható jelmezeket varrtunk, de arra vigyáztam, hogy a szereplők hierarchiában elfoglalt helye világosan értelmezhető legyen. A színész a főszereplő, nem a ruha. A jelmez az előadást, a gondolatot és a színészi játékot szolgálja. Székely László díszlettervező a munkáinál alaposan beleássa magát a kor stílus- és drámatörténetébe, amihez modern eszközöket párosít.
– Több szállal kötődöm az egri színházhoz, a hatvanas évektől rendszeresen dolgozom itt, Blaskó Balázs felkérésére most is szívesen jöttem – mondta a Kossuth-díjas művész.
– A díszletet utal a korra, amiről Shaw írt, ugyanakkor lehetővé teszi a sokképes változást, a gyors átállásokat. Kocsirendszert találtam ki, amely biztosítja a terek kinyitását, vagy ha kell, bezártságát. Ez egy dinamikus, pulzáló tér, nagy odafigyelést igényel, óriási szerepe van a világításnak.
Hálás vagyok a műszaknak, akiknek munkáját – azt hiszem – talán soha nem tudjuk kellőképpen Újra műsoron a Hamupipőke megbecsülni.